Härliga hundliv

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Man har alltid en valmöjlighet

Av Tuva - 20 december 2015 19:05

Jag funderar på att säga upp mig, eller jag har tänkt på det väldigt länge nu men jag gör inget åt saken. Jag antar att det känns tryggt att stanna kvar på jobbet.


Man vågar inte säga upp sig helt enkelt men det är viktigt att man förstår att det alternativet finns så att man inte känner sig låst. Om man känner sig tvingad att gå till jobbet så kommer man bli väldigt gnällig och bitter men om man förstår att det faktiskt är frivilligt att gå dit och att det är ett val som man gör själv så känns det bättre, man känner sig mer fri eftersom man har en valmöjlighet. Jag kan strunta i att gå till jobbet i morgon men det kommer få vissa konsekvenser och därför väljer jag att faktiskt gå dit. Man får inte glömma bort att man väljer att gå till jobbet eftersom man får pengar när man jobbar.
 
Men jag har egentligen mer pengar än vad jag behöver, jag skulle klara mig ganska länge utan ett jobb egentligen, det därför man inte riktigt förstår varför man sitter på jobbet hela dagarna. Jag värderar ledighet mer än pengar just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuva - 11 september 2017 16:06

Snygga barntapeter med olika motiv. Fototapet är väldigt populärt i barnrum. Här är exempel på barnrum med motivtapet.     Billig fototapet för barn   Graffiti tapet för barnrum   Fotbollstapet med 3d Effekt     ...

Av Tuva - 11 september 2017 15:45

Häftiga tapeter med struktur   Här är strukturtapet som föreställer olika material. Dessa tapeter är fotorealistiska och har dessutom struktur som ger en 3d effekt. Ser nästan precis likadant ut som om man hade ett annat material på väggen men fo...

Av Tuva - 31 augusti 2017 12:30

Här är några snygga fototapeter med naturmotiv     Snygg skog tapet och höst landskap   Härlig björktapet   Natur tapet med vattenfall   Jag gillar verkligen natur tapet och framför allt skog tapet och fototapet med vattenfall. De pa...

Av Tuva - 26 juli 2016 18:20

Funderar på att köpa nya tapeter i sovrummet men jag visste inte riktigt vilka tapeter jag skulle välja tills jag fick upp ögonen för det här med fototapeter. Det finns grymt snygga fototapeter och det är mycket roligare än vanliga tapeter. Kolla des...

Av Tuva - 13 december 2015 18:45

Det finns många sätt att expandera snabbt som småföretagare. Har man en bra affärsidé men ont om finanser som gör att man inte kan satsa storskaligt så kan det kännas frustrerande.    Ett tips till företag som vill expandera snabbt är att sälja f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards